Threads nedir?
Meta’nın bir alt şirketi olan Instagram tarafından 06 Temmuz 2023 tarhinde, Instagram sistemi ile entegre olarak çalışan ve metin tabanlı bir sosyal medya uygulamasıdır. Burada dikkat edilmesi gereken ise Instagram içinde yer alan görsel medya içeriğinin yanında Instagram uygulaması ile uyumlu çalışan bir uygulama olduğudur. Özellikle Instagram kullanıcılarının ve hedef kitlesinin metin tabanlı içerik üretmek ve tüketmek için başka bir platform kullanmaması için piyasa sürülmüştür ve mevcut kullanıcı kitlesinin daha rahat bir şekilde paylaşım yapması sağlanmıştır. Günümüzde en aktif olarak kullanılan sosyal medya uygulaması olan Instagram markası kullanılarak, özellikle Meta’nın bir diğer şirketi olan Facebook’un geride olduğu ve Twitter kullanımın yoğun olduğu ülkelerde yoğunluk kullanılabileceği öngörülmektedir. Bunun nedeni ise Instagram kitlesinin Meta için en büyük gelir kaynağı olduğudur ve eskimeye başlayan bir Facebook markasını kurtarmak yerine gelişimi daha güncel olan ve kullanıcı kitlesi daha aktif olan Instagram ile yoluna devam etme adımı olarak kullanılacaktır. Bu Meta için önemli bir adımdır çünkü internet tüketimi için görsel medyayı Instagram ile kullanılmış ve popülerliği azalmakta olan Facebook için bir çözüm bulunmuştur. Şimdi ise metin tabanlı hizmetleri trend olması ile birlikte görsel medya ile uyumlu olan yeni bir uygulama piyasaya sürmek önemli bir adımdır.
Meta’nın Marka Stratejisi Nedir?
Aslında Meta, isim değişikliği ile 2000’li yıllardan itibaren kullanılan Facebook markasının yeni kitleye uygun olmadığını belirtmiştir. Özellikle Metaverse konusunda adım atması ile yeni bir marka kimliği kazanacağı bellidir.Gençk kitle için Instagram’ı satın alıp piyasaya sürmesi ise özellikle gençk kitlenin tüketim alışkanılığı ile Instagram, Facebook’dan daha fazla kullanılmaktadır. Hatta yeni kitlenin metin tabanlı bir hizmet kullanması için Facebook yerine Instagram ile uyumlu olan Threads ile yola devam edilmesi ise özellikle Instagram kullanan ve alışkanlığı bu yönde olan kullanıcıların bu hizmeti kullanmaya başlamasını kolaylaştırmıştır. Anlaşılacağı üzerine Meta için kullanıcı alışkanlığına göre güncel hizmetler sunması başarılı bir marka stratejisi olarak değerlendirilebilir. Meta yeni kitleler için yeni uygulamalar süreceği ve sürekli yenilenen bir marka kimliği ile eskiyen kitleyi elde tutma ve yeni kitle elde etme stratejisi ile devam edeceği düşünülebilir.
Threads Neden Piyasaya Sürüldü?
Yeni nesi kullanıcıların tüketim alışkanlıkları görsel medya üzerinden devam etmektedir. Bu alışkanlık ile uyumlu olan Instagram markası ile birlikte mevcut kitleye yeni bir tüketim ürünü sunmak için Threads isimli metin tabanlı sosyal medya uygulaması piyasaya sürülmüştür. Instagram markası ile büyümek ve eskiyen Facebook markasından uzaklaşan genç kitleyi kazanmak ve onlara metin tabanlı olarak düşüncelerini paylaşma imkanı verilmesi Meta için önemli bir adımdır. Böylece kullanıcı kitlesinin daha iyi ürün hizmetlere ulaşmasını sağlamak ve bu kitle için daha iyi bir pazarlama ve reklam taktiği uygulamak kolaylaşacaktır.
Twitter için Gerçek Bir Rakip mi?
Özellikle rakip olacaktır ama Twitter ve Instagram ortamlarının farklı olduğunu ve bu iki şirketin hedef kitlesi ile stratejisinin farklı olduğunu vurgulamak gerekiyor. Özellikle Twitter’ın güncel konular için daha aktif kullanılması kolay kolay Threads’in güncel konularda aktif olarak kullanılmamasına neden olabilir. Eğer Twitter daha iyi bir politika sergilerse Threads için yeni bir yol haritası belirlenebilir. Özellikle Instagram kitlesi için olan bu uygulama için kolay kolay Twitter kitlesinin Threads içinde aktif olması bir süre boyunca olmayabilir. Twitter ise özellikle Elon Musk öncesi bir bilgi kirliliği, bot hesapların varlığı ve yaşanan siyasi olaylar için bir araç olması ise göz önünde bulundurulmalıdır ve zamanla bir haber akışına evrilmesi ile dikkat çekmektedir.Özellikle Meta için bir fırsat oluşmuş ve insanların sadece haber akışı yerine düşüncelerini de paylaşabileceği daha kontrol edilebilir sosyal medya ortamı kurması bunun bir sonucudur. Elon Musk sonrası Twitter için yeni özellikler ve kurallar gelmesi ile bir kitle Twitter yerine Threads gibi yerleri kullanabilir ama Twitter’da var olan aşırı özgürlük hatta başka insanların özgürlüğüne karışma özgürlüğü Threads vb. Yerlerde de olursa Twitter için ciddi bir rekabet ortamı oluşabilir. Ayrıca Twitter için oluşmuş olan politik, siyasi vb. Kimlik şuan için Threads için geçerli olmayabilir ve twitter ciddi anlamda kullanılmaya devam edebilir. Ayrıca kullanıcı sayısı ve Twitter’dan dahab büyük bir sosyal medya uygulaması olan Instagram ve yeni ürünü Threads daha trend bir uygulama olabileceği öngörülebilir.
Threads ve Facebook kıyaslaması?
Facebook daha köklü bir platformdur ama Instagram ise daha aktif bir platformdur. Facebook günümüzdeki Snapchat, Twitter, TikTok gibi rakiplerine karşı kullanıcı bakımından güç kaybetmiştir ve Meta ise bunu Instagram ile çzömüştür. Meta ayrıca Facebook markası yerine ve Facebook markasını kurtarmak yerine Instagram ile devam etmesi ve Threeads’i bu marka altında çıkarması ile özellikle Twitter yerine Facebook markasına büyük bir zarar geleceği görülebilir. Aslında bu rekabet ortamında Twitter yine kullanılmaya devam edilebilir ama Threads ile Facebook markası biraz daha kullanıcı kaybedebilir ve aslında olayın Threads ve Facebook ile olduğunu görebiliriz. İlerleyen süreçte Hem Twitter hem de Facebook markası için yeni gelişmeler olacağı bellidir. Ayrıca Facebook markası ve Twitter’ın çok nadir yenilikler yapması ise Instagram için olumlu olmuştur ve şimdi ise Thread için önemli olacaktır.